A terhességről

Az ember abból építkezik, amije van. Egyrészt abból, amit kap másrészt abból amit magának talál.

Anyu sokszor elmondta nekem, hogy milyen nagyon készült rám, milyen boldogan várt engem, és mennyire szép időszak volt az életében, amikor várandós volt. Anyu szintén veszélyeztetett terhesként élte meg a hónapokat… túl nehéz teher voltam neki. Elmondta azt is, hogy számára könnyebbség volt, hogy tudta, engem nem veszélyeztet ha mozog, csak neki fog fájni egy idő után.

Gondolom, részben emiatt is kötődhetett be úgy az én kis fejemben, hogy ha állapotos leszek, az nekem majd nagyon jó lesz.

Első gyermekvállalásom tapasztalata alapján azt kell mondjam, nem szeretem ezt az állapotot. A testemet teljes egészében átadtam egy külső (belső!) irányításnak. Csak kis mértékben vagyok ura az érzéseimnek, a tetteimnek, a kívánalmaimnak. Átértékelődött az időm, az energiám és a cselekvőkészségem. Elveszítettem a belső kontrollt a paramétereim felett, és most nem arra gondolok, hogy a csípő vagy a derékbőségem Föld körüli pályára állt, hanem csak arra, hogy ha tükörbe nézek, akkor nem tudom ki néz vissza rám – vagy ha a testemre lenézek, akkor csak egy nagy pocakot látok.

Reggelente amikor kinyílik a szemem, és még kipihent a testem (és még Baba sem rugdos), akkor az első érzetem az, hogy a régi hasikám helyezkedik el ott. Ilyenkor a tudatos énem ijedten simít végig a testemen, és nyugalommal konstatálom, hogy még mindig kismama vagyok, viszont a tudatalattim valószínűleg nem véletlenül űz velem ilyen tréfát. Belül nagyon ellentmondásos és elszomorító érzés.

Akarom, hogy Baba velünk legyen és örömmel tölt el a gondolat, hogy hamarosan egy család leszünk, de az odavezető utat inkább nevezném rögösnek, mint jónak.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

